PDA

View Full Version : dugnad i klubb regi

brianskarshaug
30-04-2007, 23:39
stor takk til håkon småge og halvar rød for god innsats med matrial henting og sortering til vårt nye klubb hus ;D :thumbup:
mvh b.s

Smokie
01-05-2007, 22:44
Men va de nåkken som tømte bilen i dag da?

brianskarshaug
01-05-2007, 23:15
8) jau i -lars arne- liss-hallvar - arnstein- ;D
so stor takk te alle so va med på lemping og stabling av matrialet te det nye klubb huset :thumbup:

brianskarshaug
02-05-2007, 21:49
;D hehe dugnad i dag au ;D dæ so va med va -liss -hilde-håkon småge-brian -lars arne . :thumbup:
stor dugnads ånd hos gjengen fortida .
satsa på nytt klubb hus til sein sommeren. ::)
dugnaden i dag var å ta ut spiker av plankene/stokkene og stabling av matrialet.
stoooooooor takk til alle som har deltatt i dugnadene til nå.

froskejente
03-05-2007, 09:50
Håper det blir flere dugnader,slik at vi kan få mekka sammen et klubbhus :) Synes vi er kjempeflinke jeg, og fortsetter vi slik, er det ikke lenge til vi har huset klart!
TOPPERS :D :D :D :D

brianskarshaug
04-05-2007, 09:30
jepp dugnader er viktig nå fremover ;D
bare vi får med oss fleire medlemer som vil gi ein insats for klubben så skall vi ikkje se bort i fra att vi har nytt klubb hus til jul . ;D
vi får vel ein instruktør i klubben i slutten av may so kansje vi kan holde billige kurs for dem som vil bli medlemmer i klubben .
takk til meg og hallvar og jan ole og gjøran og hilde som utførte 1 dugnad i går .
2000.- til klubben på 1 time
har også ein dugnad som vi kan starte på til uka som vil gi oss ca 15000.- kansje meir viss vi vil gjøre jobben heilt ferdig.
stå på alle medlemer så skal vi se vi får det bedre i tiden fremover .
selv om vi må slite litt no så har vi det igjenn seinere både for oss selv og ny kommere i klubben.
;) ;) ;)

brianskarshaug
14-05-2007, 13:16
;D starter dugnad som vil gi oss 20 høvdinger i dag ;D
håpe att alle kan være med denne gangen så kansje vi blir ferdige i helga :thumbup:
da kan vi jo kansje satse på 1 dugnad til før julien starter
:azzangel:

Smokie
14-05-2007, 20:05
Tror ikke vi skal kjøre for hardt på dugnader vist det kun blir et lite knippe som stiller. Men det er da bare mine tanker.. Er festansvarlig, og ikke styremedlem, så dette får dere i styret bestemme.

brianskarshaug
14-05-2007, 23:04
8) i heller e ikkje med i styret men men viss vi skal ha nytt klubb hus og det sikkerhets utstyr så må vi jo bare stå på for dette selv om det blir dei samme som stiller opp vær gang .
ser ikkje problemt i dette selv om det er irriterende att ikkje fleire stiller .
men sånn er det bare i klubber med få medlemmer .
jeg skall hvertfall stå på for dette .
skall ikkje se bort fra att jeg skall på dugnad i mårra heller .
stor takk til håkon skar halvar rød brian skar lars arne . >:D :thumbup:
:police:

froskegutten
14-05-2007, 23:11
Tror vi kjører gjennom denne dugnaden samt festen på fredag og så ser vi hva vi har igjen for å stå på intensivt i en periode. Tror det kan bli litt sårt trengte cash inn i klubben, men vi skal ikke brenne oss ut heller. Det kommer alltids oppdrag vi kan ta på oss.

Oppfordrer alle medlemmer til å stille opp på Solem tirsdag kl 17.

Dykking 17 mai på kvelden etter at alle tog har gått??

Lars Arne

brianskarshaug
14-05-2007, 23:27
8) hehe blir ein pause etter denne dugnaden ja ;D
neste dugnad er ikkje før i mitten av juli so lang tid å kvile på.
ser heller ikkje problemet med 1 dugnad eller 2 i løpet av året .
ingen som sier att noen er nøtt til å stille opp på dugnad heller.
er bare å si fra at dugnad ikkje er intresant
men alle er jo pålagt å ha 10 timer eller betale 1000.- kr i året.
så det er jo valg fritt å ta dugnad eller ikkje .
men når det er sagt så skall ingen klubbmedlemmer slite seg ut på dugnad
men det er bare sånn att noen er meir intresert i å få til noe i klubben enj andre .
så jeg vill stå på for felles skapet.
:police: :azzangel:

brianskarshaug
14-05-2007, 23:29
;D jeg og hilde er med ;D
på dykking etter toget har gått

Smokie
14-05-2007, 23:57
Hmm.. Tror jeg blir misstolket her. Støtter for all del tanken bak dugnad, men mitt poeng er at det kan bli for mye på for kort tid. Pengene er sårt trengt, det er helt sikkert. O2 koffert, forlengelse av leider, og nett for å løfte skadd dykker horisontalt opp av vannet er av det jeg anser som viktigest på kort sikt, og de utgiftene skal vi vel kunne dekke med de midlene vi nå får? Ang nytt klubbhus, så anser jeg det som en drøm/ et mål å strekke seg etter enn så lenge, og det er bra og ha et mål, men husk at det å sette opp en GARASJE koster rundt 80.000,- og jeg ser det ikke som sansynlig at dette er noe vi greier i år. Noen som har tegnet/skisset et forslag til nytt hus, slik at en ser hva vi strekker oss etter? Kan få satt opp en sikkelig tegning vist noen har en skisse.

brianskarshaug
15-05-2007, 14:15
;D hus tegninger er på vei jeg jobber med saken ;D
kan jo sarte med grunnmur i år ev oppføring av huset neste år og så kommer vel innredning etter det.
det viktigste for klubben er vell eit tett lokale så vi kan emne på etter vært.
er jo ikkje nødt til å ta alt arbeidet på 1 år men det får vi ta som det kommer .

;D

Smokie
15-05-2007, 16:20
Hørest ut som en brukbar plan Brian! :thumbup: Hvordan går det med tomt?

brianskarshaug
15-05-2007, 17:23
8) får tel fra john gunnar gjeldberg når plana over juvika er klar . ;D
;) hus tegniger blir etter hvert :azzangel:

brianskarshaug
15-05-2007, 22:48
;D høres bra ut ja ;D

vi har stått på litt i dag også stor takk til lars a hallvar håkon skar lars c johansen leif busæt tor a
og meg seff hehe
godt jobba folkens

brianskarshaug
16-05-2007, 15:35
;D stor takk til håkon skarshaug for hanj stilte opp på taket i dag ;D

brianskarshaug
17-05-2007, 01:23
8) her kommer det bilde av det jeg tenkte skulle bli vårt nye klubb hus ;D ;D ;D

brianskarshaug
17-05-2007, 01:26
:azzangel: kom med forslag viss dere har ein formeining om huset :thumbup:
;D ;D ;D
hehe måtte bare legge til 1 bilde

Edit: Pass på at billedbredden ikke må overstige 500 pixler når du legger ut bilder som vedlegg til postinger på Dykkesiden. Har tillatt meg å snu bildet i.h.t. dette.
Mvh. Dag Deberitz, global moderator

brianskarshaug
19-05-2007, 02:35
8) blir riving av skifer i dag håpe mange blir med i mårra så skall vi se att det blir mange høvdinger inne på kontoen så stå på folkens :P

HildeM
19-05-2007, 02:37
Dokker får kose dokker med rivinga..I skal sitte å lese på eksamen å pakke til I skal reise på søndagen..JIPPI...NOT

brianskarshaug
19-05-2007, 10:49
;D hehe noen må jo gjøre skole arbeid også :azzangel:

Busdiver
19-05-2007, 11:29
8) får tel fra john gunnar gjeldberg når plana over juvika er klar . ;D
;) hus tegniger blir etter hvert :azzangel:

Hei Brian og andre i Gossen DK.

Hadde dere meldt klubben deres inn i NDF (og dermed i Norges Idrettsforbund) ville dere fått mulighet til å søke om tippemidler til å bygge klubbhus for! Så vidt meg bekjent kan opptil 50% av klubbhusprisen finansieres av Tippemidler. Verdien av DUGNAD kan utgjøre den andre halvparten etter visse regler! Per Vangsøy i Dykkeforbundet vil kunne fortelle dere mer om dette:

Navn: Per Vangsøy
Adresse: Norges Dykkeforbund, 0850 OSLO
Telefon hjemme: 22158575
Telefon arbeid: 21029742
Telefon mobil: 92083216
Fax: 21029741
Epost: [email protected]

Se også denne linken (http://www.ndf.no/t2.asp?p=24845) hos NDF. Her ser man alle de andre fordelene som klubben og dens medlemmer vil ha i NDF.

Lurer man på hvordan man kan bli medlem av Norges Dykkeforbund? Se her! (http://www.ndf.no/t2.asp?p=58545)

mvh
Dag Deberitz,
medlem i Tjøme og Nøtterøy DK samt Larvik DK
- valgkomíté-medlem i NDF

og som håper å rekke dykkestevnet deres på Aukra i sommer! :banana:

brianskarshaug
19-05-2007, 19:39
8) godt jobba med dugnaden på taket i dag gutter :P
takk til håkon småge - kristian solemsjø -hallvar rød - lars a rånes - sveinung engstad - hus eier -
og meg selv
setter stor pris på oppmøte fra dere :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

froskegutten
19-05-2007, 20:34
Tror vi skal satse på å komme oss tilbake til NDF snarest. Det er mange fordeler å stå der. Blant annet det å kunne søke om tippemidler.

brianskarshaug
19-05-2007, 20:46
8) greit nokk men først må vi vel få iorden forsikringer og litt sikkerhets utstyr i klubben tenke i.
det er vel første pri tenker jeg. :police:

Busdiver
20-05-2007, 13:11
8) greit nokk men først må vi vel få iorden forsikringer og litt sikkerhets utstyr i klubben tenke i.
det er vel første pri tenker jeg. :police:

Som NDF-medlem kan klubben få både gunstig ansvarsforsikring og etter søknad tilskudd til kjøp av O2-koffert!

mvh
Dagemann

brianskarshaug
20-05-2007, 13:50
;D hvor melder vi oss inn der da? trenger littveiledning.

Smokie
20-05-2007, 14:27
Bilder fra dugnaden på taket.

brianskarshaug
20-05-2007, 15:02
8) artige bilder ja håper på fleire prosjekter og bilder fra dem i løpet av året. ;D

brianskarshaug
20-05-2007, 16:44
8) håper dere får gjort det siste på huset gutter og jenter reiser om 1 time.
men kommer vel av og til inn på forumet for å c om det er noen raporter eller noe som skjer på øya håper dere får dykka ein del mens jeg er borte.men spar litt av dykker gleden til jeg kommer hjem også da.
:azzangel: :azzangel: :azzangel: :azzangel: :azzangel: :azzangel: :azzangel: :azzangel:

Busdiver
20-05-2007, 17:44
;D hvor melder vi oss inn der da? trenger littveiledning.

Nada problem!

Gå inn på www.ndf.no.

Der ser du hvordan det gjøres. Se også linkene i min 1. posting i denne tråden i går, bl. annet denne: http://www.ndf.no/t2.asp?p=58545.

Siden dere tydeligvis har vært med i NDF tidligere, så innkaller dere medlemmene i klubben deres til en ekstraordinær generalforsamling med RE-INNMELDING I NDF som eneste sak.

Snakk gjerne også med Per Vangsøy som jeg ga deg kontaktinfoen til i samme posting i går.

Dag

froskegutten
21-05-2007, 22:05
Vi satser på å gjøre ferdig taket på torsdag kveld. Oppmøte ved huset for den som kan kl 18..

froskegutten
24-05-2007, 20:10
Da ble vi ferdige med prosjektet. Godt å være ferdig. Det var mye jobb med det, men pengene inn til en slunken klubbkasse gjør at det er verdt det.

Takk til alle som deltok på dugnaden. Dette kommer godt med. Det blir blant annet bestilt O2 koffert for pengene.

brianskarshaug
08-06-2007, 12:28
;D jau godt med 20 høv i kassa ja ;D

brianskarshaug
13-06-2007, 21:53
;D da er pengene fra dugnaden inne på konto 20000.- pluss 2000.- fra denj andre dugnaden jeg og hallvar tok pengene strømmer på hehe 8)

brianskarshaug
16-06-2007, 19:50
8) er det noen som har trua på ein ny dugnad snart ???
mange so spørr om me vel gjer div arbeid ;D
ha vore godt med ny båt eller båt nr 2
he sett på ein båt blir bilder snart

froskegutten
16-06-2007, 20:34
Har trua på å kanskje ta en utpå høsten engang, men nå mener jeg at dykking og få nye medlemmer i vannet skal stå i fokus for oss.

Nevnte tidligere hva jeg mente med strategi for å få til klubbhus og jeg mener det fortsatt er realistisk hvis vi følger de retningslinjene.

brianskarshaug
15-03-2008, 19:29
8) her er bilder fra dugnaden vi hadde for istad linje!!! ;D