PDA

View Full Version : Sending av flasker...hvordan?

saphiens
23-04-2007, 15:13
En kompis skulle sende en flaske på posten nå, men fikk beskjed om at det ikke var lov. Hvordan sender dere flasker dere selger? Er vel lov hvis flaksen ikke er med trykk?

Håper på raske svar

Eksilbergenseren
23-04-2007, 15:16
Jeg fikk to langtolvere sendt fra fue. De kom i vanlig post. Ingen sa noe (selv om de kikket litt rart på meg) når jeg åpnet pakken på postkontoret for å få dem ned i ryggsekken. Så lenge det er minimalt med trykk trodde i alle fall jeg at det var lov. (Ikke tøm helt, for da får du sansynligvis ikke fylt flasken uten inspeksjon.)

elindse
23-04-2007, 15:17
Du tapper den ned, pakker den flott inn (Gjerne beskytt krana med bobleplast). Og leverer den uten å si hva det er.. Easy :-)

Erik

elindse
23-04-2007, 15:20
Jeg fikk to langtolvere sendt fra fue. De kom i vanlig post. Ingen sa noe (selv om de kikket litt rart på meg) når jeg åpnet pakken på postkontoret for å få dem ned i ryggsekken. Så lenge det er minimalt med trykk trodde i alle fall jeg at det var lov. (Ikke tøm helt, for da får du sansynligvis ikke fylt flasken uten inspeksjon.)

Når du tapper den ned vil det være en eksoterm reaksjon, slik at trykket "faller" litt pga. temperatur. (Ikke tøm for kjapt, bruk gjerne 10min). Når gjenværende luft går til normal temp. vil trykket øke noe. Så det vil ikke være problem.

toppskarv
23-04-2007, 15:35
tips (http://www.dykkesiden.com/forum/index.php?topic=12209.msg106668#msg106668)

toppskarv

saphiens
24-04-2007, 08:51
Takker folkens.
Jeg fant ut at det kunne være lurt å bruke søkknappen like etter at jeg postet, og jaggu fant jeg svaret ditt det toppskarv! :)