PDA

View Full Version : Penetrering uten bruk av hodet

El våto
26-02-2007, 11:53
hei, var ute og dykket på et vrak
tittet rundt på vraket til det ble kjedelig.da så jeg plutselig en dykker komme ut av en luke på fronten av skipet ;D dette så kult ut ;) jeg la meg i fullt fraspark og tenkte dit skal jeg også.
når jeg kom frem tenkte jeg... hmmmmm. ser litt trangt ut,men.....ja jo detta går >:D jeg begynte og stupe inn i hullet hodet gikk bra...oi der butta tanksettet mitt..... hmm ja ja jeg fikk vel bare stelle meg litt mer på hodet da. Dette hjalp så da kunne jeg dra meg inn (trodde jeg).Etter og ha dratt inn magen og kommet meg til hoftene skjedde det.Jeg sto nå rett opp ned og tittet i bunn på lasterommet.satt bom fast da begynte jeg og tenke f.....n han som kom opp før meg var vel nesten halvparten av meg i størrelse.
Nå begynte virkelig luften og ta tak i benene mine f.en i h.... hva gjør jeg nå.Så tenkte jeg,ja ja slapp av det kommer vel sikkert en buddy og hjelper men.Men nei da da begynte stresseset. hva hvor hvordan shit
da gikk lyset opp :) Fangstnettet ;D
Som den store dusten jeg var hadde jeg ingen krok på nettetså jeg hadde satt det i beltet på harnesen
det var jo det som satt fast :P jeg løsnet harnesen,tok av meg nettet og kom meg inn i skipet.
jeg tok meg 3 min. der inne og presset meg ut igjenn.dette fikk meg til og tenke over neste penetrering
da er det ingen tvil om at jeg vil nok ikke bruke en persjon som er halve min størrelse som referanse,og jeg skal i allefall ikke penetrere med et løst fangstnett.Man skal lære av og feile ;D
Det kan jeg love at jeg har gjort.

Caro
26-02-2007, 12:36
... eller kanskje vente med å penetrere til du er kvalifisert til å gjøre det?

Vet ikke om jeg ville ha brukt metoden "lære av å feile" når det gjelder dykking.

Men fint at du deler historien med andre. Håper det får folk til å bruke hodet litt.

El våto
26-02-2007, 13:10
Det var av den grunn jeg gjorde det.man tror vel ofte man kan litt mer enn det man egentlig gjør.

Andreas Duck
26-02-2007, 13:49
Det er vel mang en dykker som har trodd at dette kan jeg og har gjort det mange ganger før det har gått til h :censored: en gang, og blitt siste dykk for den dykkeren.

Kian
26-02-2007, 14:00
Takker for et lærerikt innlegg. Skal jaggu ha det i bakhodet når jeg en gang skal inn i et vrak.

Froskemannen
26-02-2007, 14:01
Oj. Tenke først, gjøre etterpå. Ta kurs først, gjøre etterpå.

Til Kian: Er du ikke kvalifisert til penetrering av vrak, så lar du være. Du har ikke denne hendelsen "i bakhodet" og tror at det er ballast som hjelper deg til å håndtere situasjonen.

Mvh Christian

El våto
26-02-2007, 14:27
jeg tar nok et kurs før jeg gjentar dette stuntet :P

Diveaslongasyoulive
26-02-2007, 15:28
Ja bør vel helst kunne litt om penetrering av vrak (Bladet dykking har jo hatt en serie om penetrering,vet ikke om den ligger på nett men) Lære av feila sine er jo greit nok det, men kjipt visst det virkelig går gale en dag da..
Men uansett en intressant historie..Fint du deler den med andre :)

fazerfreak
26-02-2007, 17:02
å lese seg til vrakdykking er vel ikkje noe å anbefale..

Ta for eks. en null sikt situasjon pga silt, hvordan du reagerer/oppleveri en slik situasjon kan en ikke lese seg til,men bør oppleves under "kontrollerte" forhold..
samme gjelder bla. lineføring, det er fort å rote ting til.

Diveaslongasyoulive
26-02-2007, 17:06
Er jo ikke snakk om at du lærer det av og lese teori, men du kan jo få med deg mange gode tips da!!

Kian
26-02-2007, 20:49
Oj. Tenke først, gjøre etterpå. Ta kurs først, gjøre etterpå.

Til Kian: Er du ikke kvalifisert til penetrering av vrak, så lar du være. Du har ikke denne hendelsen "i bakhodet" og tror at det er ballast som hjelper deg til å håndtere situasjonen.

Mvh Christian

om jeg velger å ha det i bakhodet eller ikke så er det heldigvis opp til meg. For meg så er det ballast som kan hjelpe meg å håndtere en lignende situasjon.
Jeg har aldri skrevet noe sted at jeg skal inn i vrak uten å være kvalifisert for det.

Froskemannen
26-02-2007, 21:30
Derfor sa jeg "er du ikke kvalifisert..." :)

mattis
26-02-2007, 21:39
Penetrering uten bruk av hodet.... kalles sikker sex !

Kun ei bukt inn... 8)

Klarer du det.. er du kvalifisert !!

picasso
26-02-2007, 23:30
Penetrering uten bruk av hodet har ofte en høy kostnad. Enten i form av å miste livet, eller en høy kostnad som tas på avbetaling over 18 år eller mer. ;)

sailorjerry
19-03-2007, 01:05
Jeg tror jeg holder meg til å penetrere andre ting enn vrak inntil kursinga og erfaringen er 110% hehe..

Asle_Tromsø
04-05-2007, 10:39
Selv om han lot seg forføre av et vrak som innbød til hodeløs penetrering, :thumbdown: så må man jo berømme mannen for at han holdt seg rolig, analyserte sin situasjon og løste problemet :thumbup:. Det er ikke alle som klarer det. Første bud i alle sånne situasjoner er at man ikke flipper og begynner å gjøre enda flere dumme ting.