PDA

View Full Version : AVLYST: Nøtterøy: Dykketur med M/S Steinbiten og TNDK søndag 21. januar 2007

Busdiver
18-01-2007, 11:59
Ooooops, det er visst JEG som er båtfører på denne turen, - etter ALLER siste versjon av vårens terminliste! :o

M/S Steinbiten ligger i Kjøpmannskjær på Nøtterøy, kloss inntil RV 308, ca. 300 meter etter KIWI-butikken. Vi reiser ut nøyaktig klokka 10.00 og har det godt og varmt ombord i skifterommet nedenunder og i salongen ettersom vi har årna ny parafinovn.

Vi har plass til inntil 12 dykkere nå når vi ikke har med lettbåt.
Vi regner med å grille mellom dykkene, - det er muligheter for 2 dykk om man har med luft for dette. Minimum antall påmeldte dykkere er 4, - inkludert båtfører og dykkeleder, - for at det skal bli noe av turen.

Beslutning om hvor vi drar og hva slags dykk det blir tar vi når vi reiser ut, ettersom både VR-SIRIS humør og deltakernes ønsker samt skipper og dykkeleder sine eventuelle "innsigelser" må tas med i betraktingen herom.

Gamle rustne kjenninger er like velkomne som sylferske dykkeentusiaster som aldri har vært med oss tidligere. Kommer du alene eller har du ingen "faste" å dykke sammen med? Vi årnær en parsammensetning det "rocker" av!

Så da er det bare å hive seg over PC'n, laptopen, telefonen etc. og poste påmelding her i tråden, som telefon eller SMS til DYKK-O-FONEN 922 35777 med opplysning om navn på dykkerne og evt hvilken klubb dere kommer fra. har du spørsmål utover dette står jeg alltid til disposisjon! Påmeldingsfrist: Lørdag 20/1 klokka 18:00.

VRE TURER ER PNE FOR ALLE DYKKERE MED BEVIS GODKJENT I NORDEN, enten du er medlem av klubben vår eller ikke!

Sjekk ut vår VRLINK (http://www.storm.no/vgnett/Vaer.aspx?utmx=584900&utmy=6552747&meter=28&sted=Bustein&maplevel=5).

Arrangør: Tjøme og Nøtterøy Dykkeklubb (http://www.lokalsport.com/tndk)

Påmeldte dykkere hittil: (Deltakerlista oppdateres fortløpende)

Dag Deberitz, Stavern, TNDK - Båtfører

Petter Nord, "Hølmestrand", TNDK

Under: Sten Rune fanga en femkilos navnebror til båten vår for 14 dager siden! Hva fanger eller fotograferer vi DENNE gang?
Fotos: "Ratatosk" og Alexander Hinna Piroud og Dag Deberitz

P1eR
18-01-2007, 13:16
Madammen min blir også med.
Hun dykker ikke, men jeg prøver iherdig og få henne til å vinne over skrekken for å dukke under.

Så hvis det er aksept og plass for henne, så hadde det vært hyggelig.
Noen må jo grille pølsene!! 8)

Jeg har 2 flasker, så to dykk er aktuelt for meg.
Jeg har også et lite ønske om å dykke på et vrak. Ikke penetrering, og ikke dypere enn 20 meter (OWD).

Gleder meg! :D

P

Busdiver
18-01-2007, 13:54
Madammen min blir også med.
Hun dykker ikke, men jeg prøver iherdig og få henne til å vinne over skrekken for å dukke under.

Så hvis det er aksept og plass for henne, så hadde det vært hyggelig.
Noen må jo grille pølsene!! 8)

Jeg har 2 flasker, så to dykk er aktuelt for meg.
Jeg har også et lite ønske om å dykke på et vrak. Ikke penetrering, og ikke dypere enn 20 meter (OWD).

Gleder meg! :D

P

Vi får se hva vi får til! Bare ta med madammen din du Petter. Det er til og med GRATIS! ;o)

Dag

Busdiver
20-01-2007, 07:58
Det er meldt laber nordlig bris og litt vindøkning fra nordøst utover søndagen. Undertegnede og vårt nye medlem Petter Nord fra holmestrand har tenkt oss i havet uansett om det blir tur med Steinbiten eller ei.

Vi tar avgkørelsen om hvor vi evt. reiser rett etter 18:00 i kveld om hva det blir til, men det blir IKKE noen tur med M/S Steinbiten om ikke det minst blir med 2 dykkere til!

skipper-Dag

Busdiver
20-01-2007, 19:28
Da må vi nok avlyse denne turen også, - denne gang grunnet for få påmeldte og overhendig værmelding.

Til og med M/F Peter Wessel avlyste ferden t/r Larvik-Hirtshals i dag og i morgen!

Har i dag også snakket med yrkesdykker Roger Wisth ved Stavern Dykkersenter som melder om ELELEDIG SIKT grunnet ferskvannstilsig og høy sjø.

Når det gjelder min planlagte dykking fra land er jeg redd jeg må kaste inn håndkledet da jeg har blitt så forkjølet at jeg har utligningsproblemer også på land! :faint:

Better luck next Sunday!

Dag