PDA

View Full Version : Lillesand / Kristiansand (Mosel)

lochlite
24-07-2006, 01:57
Hei

Er på en etterlengtet ferie fra Bodø og hjem til Sørlandet og håper i den sammenheng å få brukt dykkerutstyret som jeg la i bilen før vi kjørte.

Kommer fra Lillesand og har veldig lyst til å få dykket på mosel.

Er også interessert i all dykking de neste tre ukene. Kan forsåvidt hive meg med på relativt kort varsel.

Håper på svar! Spesielt Mosel!

Mvh
BjB

parknudsen
24-07-2006, 09:38
Hvis du virkelig vil ha nytte av dykkerutstyret ditt så slenger du deg med på Bonndilten!
http://www.dykkesiden.com/forum/index.php?topic=26669.0.

Det blir satt opp tur til Mosel, og buddy blir nok ikke noe problem :)

Mvh
PA

lochlite
24-07-2006, 11:00
Okei, høres jo ut som en ide!
Hvor mange påmeldte er det til bonndilten, og du mener det er uproblematisk å komme uten buddy?

Hvordan gjennomføres dykk på mosel, kan det utføres med kun luft (10l 300bar) osv?

BjB

parknudsen
24-07-2006, 11:09
Siden det ikke praktiseres påmelding så er det litt vanskelig å vite hvor mange som kommer, men de 2 siste årene så har det vært 70-80 stk som har deltatt.

Mosel bøør vel dykkes med dobbelsett og stage spør du meg, men har du god kontroll og nok gass så kan det vel gjennomføres med 10L 300Bar. Ca snitt dybde for bunndelen er vel 40m, så kan du jo regne ut resten selv. Grunneste er ca 33m, og maks dybde er 52m(sanda bak propellen). Kan få sett stort sett hele vraket med maks dybde 45m.

Mvh
PA

Herforth
28-09-2006, 08:56
Nu er indslaget lid gammelt. Men Men Har du brug for body til Mosel, Havbris eller. Så Kontakt mig. Selv kommer jeg fra Stavanger. Men det er jo bare en køre tur på 3 timer

Dansken

scubaduba.dk