PDA

View Full Version : DM i thailand

acquator
26-09-2002, 10:15
Reiser snart til Thailand og kommer til å jobbe som DM. Noen som har gjort det før og har noen essensielle tips å komme med..ang. opphold, jobbsituasjoner et cetera? For ikke å snakke om anbefalinger til steder man kan jobbe? :)

komodo dragon
26-09-2002, 15:56
Hei DM!

Kontakt "Jasmine Sattarvandi"

Hun har jobbet som dykke instruktør i Thailand før.
Hun jobbet ved butikken "Dykkersport" som ligger i Oslo sentrum, sist Jeg snakket med henne. Hun kan sikkert svare på de fleste av spørsmålene dine.

Hilsen Komodo dragon

Tarantino
26-09-2002, 16:56
Når drar du og hvor skal du?

trv
15-05-2003, 12:05
Jeg jobbet der som DM på Koh Samui fra jan-april 2000. En fantastisk opplevelse som jeg kan anbefale på det sterkeste, du blir ikke rik på penger - bare opplevelser. :-)

McGregory
25-05-2003, 12:44
noen som kan komme med noen anbefaleinger og linker/epostadresser til plasser der man kan få seg jobb som dm/instruktør i utlandet?

Diver_DAD
25-05-2003, 13:09
Fenre har også vært der som DM

kan være litt vanskelig å fa tak i han ! han er i Canada som DM nå !

synderen
25-05-2003, 21:48
Reiser snart til Thailand og kommer til å jobbe som DM. Noen som har gjort det før og har noen essensielle tips å komme med..ang. opphold, jobbsituasjoner et cetera? For ikke å snakke om anbefalinger til steder man kan jobbe? :)

Jeg vet ikke så veldig mye om det, men jeg var der i påska, og du kan jo prøve:

kon tiki dykkesenter (Phuket)

Nautilus dive center (Ko phi phi)

Hvite and blue (eller Blue and hvite?) divecenter ( ko phi phi) (dette var ikke den beste klubben akkurat, men jeg er nesten 100% sikker på at det er ledige stillinger.)

og mange, mange fler...

Even 8)

Fenre
29-05-2003, 21:24
Hei sann!
Jeg jobbet paa Phi Phi fra januar til mai i aar. Hadde det utrolig goy. Veldig fin stemning paa den oya, hvis du liker fin dykking, party, bli kjent med masse folk, og ikke trenger for mye penger...

Den lokale dykkingen ligger 20 min med baat fra "byen". Der ser du skillpadde, leopardhai (eller sebrahai som det heter i resten av verden), dragefisk, murener osv osv. 30 min med speedbaat ligger Kingscruser, en bilferge som gikk ned i 97. Et veldig fint vrak hvis det ikke er for mye strom. Der ligger ogsaa sharkpoint og anemone reef som er to fine rev. 1,5 time med speedbaat fra Phi Phi ligger Hin Deng og Hin Muang. To smaa men utrolig flotte rev med stor sjangs for aa se manta rays i den rette sesongen... DET ER FETT DET!
Det finnes ca 20 forskjellige dykkesentre paa den lille oya, saa det er ikke saa vanskelig aa faa jobb. Men husk at det naa er lavsesong og kanskje ikke saa mye turister. Det kan ogsaa hende at noen av dykkesitene er utilgjengelige paa grunn av mye vind og bolger. Jeg jobbet forst for et senter som heter Viking Divers. Dette sentre retter seg mot det store antall skandiser paa oya (sikkert 70%). Veldig trivelige folk der, men ikke det mest bissye sentre. Jobbet saa for VISA divers som har britisk manager og et multinasjonalt crue. Veldig bra senter, med ganske mye aa gjore.

Saa saann er det! Kan jo ogsaa fortelle at du faar veldig billige turer til Similands hvis du jobber paa PP, og det er den feteste dykkingen jeg har gjort noen gang (ikke at det sier saa sinsykt mye da). Kan ogsaa si at jeg helt sikkert skal tilbake en gang, for jeg digger den lille sote oya... hehe...

Hvis du trenger noen e-mail adresser saa send meg en mail paa [email protected], saa skal jeg se om ikke jeg har noen som er ganske saa nyttige. Bare send meg en mail hvis du har andre sporsmaal ogsaa...

Hilsen Andersen