PDA

View Full Version : Re:Det sosiale rundt dykking

Scubagirl
20-09-2002, 11:01
Når man er avhengig av foreldre som kjører så gidd jo ikke akkurat de å vente på at jeg og buddy skal prate i evigheter før og etter dykket siden de er nødt til å vente så lenge pga utstyrsrigging og selve dykket :)

Men helgeturer og langhelger har det blitt noen av og tom en ukestur :D det er jo langturer som er det gøyeste (og foretrukket av foreldre som regner med jeg er "lei" dykking for noen dager etter ørten dykk ;D)

Men det blir jo også litt sosialt om man kjører sammen med buddy. Da kan man jo snakke mens man kjører,så slipper man å bruke lang tid på det etter dykket (et dykk tar jo flere timer med rigging og alt,har ikke alltid tid til enda en time med mas :))

Ars
20-09-2002, 12:26
Jeg er medlem av en dykkerklubb. Det gir mange fordeler, også på det sosiale planet. Du får et bredt spekter av buddyer som du etter hvert kjenner godt. Klubben min arrangerer 2 faste dykk i uka, 5 - 6 helgeturer i året + en del andre arrangementer (denne helgen reiser vi f. eks. til Rott, en øy utenfor jærkysten for å gjøre marinarkeologiske registreringer i samarbeid med Stavanger Sjøfartsmuseum).

Jeg synes at jeg som medlem av en klubb får et nærmere og mer personlig forhold til meddykkerne mine enn jeg fikk da jeg dykket ved dykkesentrene i byen. Alle medlemmene har felles interesse i å drive klubben best mulig og ingen skal tjene penger på hverandre. Alle er likestill og man får innflytelse etter hvor mye man velger å engasjere seg.

Kristian

Sigve
21-09-2002, 13:57
Hei

Jeg synes det sosiale rundt dykkingen er vel så viktig som selve dykkingen i seg selv. Jeg er medlem av en dykkerklubb, og de fleste av buddyene mine er gode kompiser og ikke bare en dykkebuddyer. Etter endykkertur så blir vi alltid stående å prate en stund etter dykket. Vi har av og til klubbkvelder og sammenkomster der vi spiser god mat og diskuterer dykking...

Sigve