PDA

View Full Version : Regningene mine!

hai
29-09-2005, 22:35
...var på grunnkurset i Juni'05. En dag i dagens første dykk med instruktøren ( jeg var alene i kurset) i ca. 15 meter fikk jeg vann i halsen, tenkte at jeg gikk tomt med luft, sjekket måleren og så at jeg hadde ca 100 bar luft...men kunne ikke puste luft, suget bare vann av ventilen ( som jeg trodde) gjorde panikk og tok ut hovedventilen av munnen og prøvde octopusen min... Søren! kan man si... det var samme selv om jeg prøvde å tømme octopus av vann....

Panikk og en tanke at jeg skulle drukne der...men tenkte samtidig; faen..jeg har en del regninger hjemmet som skulle betales og spesielt regningene fra de folket og firmaene som har tillitt til meg...det skulle bli teit å dø uten å betale regningene først.. Den første regelen: dø men ikke mist ansiktet....

Tanken hjalp meg til å prøve å finne en utvei..

Alt disse skjedde så fort eller så sakt enn jeg kunne anta den tiden..

Forresten, var instruktøren litt foran meg og ikke hadde merket og sett det som skjedde med meg.

...etter at jeg bestemte først å betale regningene og drukne etterpå, svømte jeg fort til instruktøren og stoppet ham. Han så panikken min og ga meg octopusen hans..det hjalp ikke heller.. og stiget vi opp under hans kontroll...

Vi kom ut av vannet og slapp av en time til vi tok neste dykk.
...........
:) ;) ;) det samme skjedde igjen i en del dybde .......og....[/color]

shov6
29-09-2005, 22:39
huff. håper jeg slipper å oppleve det.. bra det gikk så bra som det gikk.... :thumbup:

zyxine
29-09-2005, 22:59
Hva var egentlig årsaken til at du bare fikk vann,og ikke luft?

hai
29-09-2005, 23:49
Første, takk " shov6 :)"

..årsaken til det som skjedde kommer i episoden nr. 2 :)

Johan
29-09-2005, 23:57
Hmmm. La meg gjette...

Maska di satt ikke skikkelig, og maskeskjørtet hang ned under overleppa, slik at du ikke fikk skikkelig tetning mellom munnstykket og leppene?

hai
30-09-2005, 00:12
;D det var noe med maska men ikke som du trodde...det var noe annet..

shov6
30-09-2005, 07:40
du hadde svømmebriller???

blippblopp
30-09-2005, 10:01
huff. håper jeg slipper å oppleve det.. bra det gikk så bra som det gikk.... :thumbup:

samme her! regninger er da virkelig ikke så viktig!

FredrikB
30-09-2005, 10:16
Maska satt bak frem, og det du trodde var ventil, octopus og octopus'en til instruktøren, var egentlig snorkelen din?? ::)

Zauron
30-09-2005, 12:25
Ok, oppsumering:

Du driver og drukner, det du tenker på er regninger?!?!

Busdiver
30-09-2005, 13:37
Hørte om en som gjorde det samme. Uten maskeglass!

Dag

katharina
30-09-2005, 13:40
hærregud det var da også noe å bekymre seg for. ;)

Fint at det gikk bra da.

hanzo
30-09-2005, 13:55
Det er da en OWD øvelse å puste under vann i minst 30 sekund uten maske? Gjor selv dette for en ukes tid siden, og det gikk helt fint for alle oss 3 som prøvde. SÅ med mindre noen prøver å puste gjennom nesen så kan jeg ikke helt se problemet.

Fruen fikk derimot problem med vann i maske nå på onsdag, og tiltross for gjentatte forsøk fikk hun tømt maksa... Før hun innså at hun pustet ut gjennom munnen når hun prøvde å tømme ::)

tats
30-09-2005, 14:38
Hva var egentlig årsaken til at du bare fikk vann,og ikke luft?

Våt ventil ;D

T

shov6
30-09-2005, 14:46
cmon tell us.
vi rister av spenning

Busdiver
30-09-2005, 15:06
Det er da en OWD øvelse å puste under vann i minst 30 sekund uten maske? Gjor selv dette for en ukes tid siden, og det gikk helt fint for alle oss 3 som prøvde. SÅ med mindre noen prøver å puste gjennom nesen så kan jeg ikke helt se problemet.

Fruen fikk derimot problem med vann i maske nå på onsdag, og tiltross for gjentatte forsøk fikk hun tømt maksa... Før hun innså at hun pustet ut gjennom munnen når hun prøvde å tømme* ::)

Jodda hanzo, men hvis maska sitter på og du tror det er glass på plass får du deg en overraskelse,- bare prøv! ;)

Dag

blippblopp
30-09-2005, 15:23
så man bør egentlig slutte å snurpe inn luft gjennom nesen for å sjekke at masaka sitter, altså. finne opp ny metode i helga. :)

Busdiver
30-09-2005, 16:10
så man bør egentlig slutte å snurpe inn luft gjennom nesen for å sjekke at masaka sitter, altså. finne opp ny metode i helga. :)

Du bruker vel nesa for å blåse UT for å utligne trykket /tømme maska for vann! Men gjør det samme når du TROR glasset er der og det motsatte er tilfellet: resultat: mer vann inni hue enn i havet ellers!

Dag som logger av for helga!

blippblopp
30-09-2005, 16:49

Du bruker vel nesa for å blåse UT for å utligne trykket /tømme maska for vann! Men gjør det samme når du TROR glasset er der og det motsatte er tilfellet: resultat: mer vann inni hue enn i havet ellers!

Dag som logger av for helga!

jo, men i overflata har det hendt at jeg har dratt inn, for å sjekke at det ikke lekker rundt maska.
nå er det fredag, og jeg tenker ikke sååååå raskt over at det kom vann inn.
men det jeg lurer på da er hvordan man først kan merke at glasset er borte når man puster ut? ville ikke vannet på et vis ha sagt hallo lenge før?
nå er jeg forvirra igjen...

shov6
30-09-2005, 16:57
ville det ikke ha blitt nevnt om han kjente en skukkelig kald følelse som begynte i nesa å slutta i halsen??

hai
30-09-2005, 20:44
..det finnes sikkert noen gærninger også i denne verden som lever for regningene sine og for å betale mest mulig skatt!

..det finnes noen som tisser i buksa når de holder på å drukne
..det finnes noen som tenker på et par øl når de holder på å drukne...

..jeg tenkte bare på min måte :D :D :D...det var jo nyttig!

........

Og "Dag"

Hei, jeg har endelig mistet den maska som dannet dette fra båten din på søndag over vraket "Thor", om du husker!
Hilsen

picasso
30-09-2005, 21:25
...var på grunnkurset i Juni'05. En dag i dagens første dykk med instruktøren ( jeg var alene i kurset) i ca. 15 meter fikk jeg vann i halsen, tenkte at jeg gikk tomt med luft, sjekket måleren og så at jeg hadde ca 100 bar luft...men kunne ikke puste luft, suget bare vann av ventilen ( som jeg trodde) gjorde panikk og tok ut hovedventilen av munnen og prøvde octopusen min... Søren! kan man si... det var samme selv om jeg prøvde å tømme octopus av vann....

Panikk og en tanke at jeg skulle drukne der...men tenkte samtidig; faen..jeg har en del regninger hjemmet som skulle betales og spesielt regningene fra de folket og firmaene som har tillitt til meg...det skulle bli teit å dø uten å betale regningene først.. Den første regelen: dø men ikke mist ansiktet....

Tanken hjalp meg til å prøve å finne en utvei..

Alt disse skjedde så fort eller så sakt enn jeg kunne anta den tiden..

Forresten, var instruktøren litt foran meg og ikke hadde merket og sett det som skjedde med meg.

...etter at jeg bestemte først å betale regningene og drukne etterpå, svømte jeg fort til instruktøren og stoppet ham. Han så panikken min og ga meg octopusen hans..det hjalp ikke heller.. og stiget vi opp under hans kontroll...

Vi kom ut av vannet og slapp av en time til vi tok neste dykk.
...........
:) ;) ;) det samme skjedde igjen i en del dybde .......og....[/color]

Og de klager på betalingsviljen her i landet. ;D

Busdiver
02-10-2005, 18:31
..det finnes sikkert noen gærninger også i denne verden som lever for regningene sine og for å betale mest mulig skatt!

..det finnes noen som tisser i buksa når de holder på å drukne
..det finnes noen som tenker på et par øl når de holder på å drukne...

..jeg tenkte bare på min måte* :D :D :D...det var jo nyttig!

........

Og "Dag"

Hei, jeg har endelig mistet den maska som dannet dette fra båten din på søndag over vraket "Thor", om du husker!
Hilsen

Ja, ja HAI, - da har du grunn til å kjøpe deg en ny maske som sitter/funker bedre!* Vær velkommen til å dykke med oss i TNDK igjen! kanskje vi finner maska di igjen, da kan du henge den til pynt over peis-hylla di! ;D

Dag

hai
02-10-2005, 23:59
Hei DAN igjen

Takk for den hyggelige dagen med gode dykk og gode folk :)

Jeg har holdt på med Advanced kurset denne helg og neste helg tar jeg nitrox kurset.

Du er en god, flink og morsom dykke leder og det gjørde det søndags dykket rundt "Thor" mere morsommere :)

Håper selvfølgelig å ta igjen dykk med dere, men vet ikke ennå når det blir! Men det blir det er helt mulig, og håper å finne maska mi ;D

Hilsen til alle de folket som var på turen!

Hilsen

zyxine
03-10-2005, 00:05
Hilsen til alle de folket som var på turen!

Hilser blidt tilbake :) Var en flott tur!
Var sikkert meningen at du skulle miste den slemme, slemme maska... hehe

Mvh
Linda

Busdiver
03-10-2005, 09:28
Dette er bare BLØFF.
Det er det dummeste jeg har hørt makan til juging

Dykking. : Ikke lett å få med seg hva som evt. er dumt og ljug over her når det er så mange innlegg i tråden og du ikke har "quotet" hva du sikter til.

Om det ikke kommer korreksjon på dette blir slikt "oppgulp-innlegg" slettet av en av moderatorene, innen et døgns tid.

EDIT:

Innlegget til DYKKING. er herved slettet. Se quoting i denne posting. Han har fått anledning til å korrigere, men har ikke gjort det ennå han har vært online.

mvh
Dag Deberitz
global moderator på Dykkesiden.