PDA

View Full Version : Fridykking, vær. forhold og fisk?

Oluf
07-05-2005, 23:48
Noen fra sunnmøre som har vært ute å fridykka i helga og har noen positive tilbakemeldinger??

Dykka på sørvestsiden av gåsholmen. For å si det sånn så var det ikke så mye å skryte av der nei. Sikten var ræv dårlig maks 2 meter. Når e var nede på 3meter så e ikke overflata engang og når e va nede på bunnen så var mudderbunn så jeg ble nesten redd for å bli sittende fast der nede. For å si det slik så var dykket ikka akkurat hyggelig spesielt når den eneste personen som var villig til å være med ikke gidder å bli våt på handa for å hjelpe deg......

Noen som har erfaring med når fisken begynner å komme fram og om det er noen plasser der det ikke er så rævdårlig sikt??

Zauron
08-05-2005, 11:12
Mine kontakter i Kristiansund sier at fisken er tilbake der nå, noe den er her også. (trøndelag) Har i det siste blitt skutt mye lyr her.

Sikten er ikke god her heller, var ute å plukket kamskjell i går, sikta ble ikke god før du kom under 15m.

EDIT: sikker på at du dykker på steder det bruker å være mye fisk da?
Se etter steder med strøm, tareskog osv...

Oluf
08-05-2005, 11:43
Har dykket der en gang før og da så jeg ganske mye flyndre. Det kan jo være at dem var der men at jeg faktisk ikke kunne se dem. Sikten var jo max 2meter....