PDA

View Full Version : Re:Dykketur med medlemmer ?

Oystein
05-09-2002, 10:21
Høres veldig interessant ut. (Får håpe for båtens skyld at ikke alle 330 p.d.d. melder seg på.. :o....)

Invitasjon kan du sende (You're in charge...)

Oystein

CatMan
06-09-2002, 15:43
Er med jeg ;D

Diver_DAD
06-09-2002, 19:13
Hvor ofte blir det dykking for oss i Nord Norge ?
;D

ghh
08-09-2002, 01:16
Hei Vidar!

Jeg er med jeg.
Holder til i Bergen til og med. Så veien blir ikke lang ;D
Kom med litt flere opplysninger så skal du se det er flere som hiver seg på - vi er litt treige på land kanskje...... ;)

- ghh

Pompel
08-09-2002, 07:29
Dette er en idee som langt på nær er tenkt helt igjennom, men hva med å møtes 1 gang i året på f.eks Stokkøya i Sør Trøndelag? Det burde bli sånn ca midt i landet. (De har et ok sted og bra kapasitet.)
Arne K

Thomas Torjusen
10-09-2002, 08:44
Hei vbh

Synes dette er et kjempebra tiltak.

Det blir spennende å høre hvordan det går i helgen.

Fint md et referat fra den første "medlemsturen". Kanskje noen bilder av d glade dykkere også?

/Thomas

Thomas Torjusen
10-09-2002, 09:20
Jeg kommer nok til å bli med så fort jeg har muligheten. Det blir nok litt vanskelig å få det til denne helgen -dessverre :'(.

Jeg lover å komme sterkere tilbake senere.

/thomas

stokkøya
10-09-2002, 10:13
Stokkøya:Moi, Treff, Uranus(som dessverre likker på idiotdybde, men det kan jo være noen idioter her for alt jeg vet) + norges feteste naturdykk på StorFlesa

Divergirl
10-09-2002, 23:24
Hei !

Jeg er selvsagt med på en dykketur !!! Skal bare ha service på utstyret først ;D

HelénI'm a SAFE diver

Pompel
11-09-2002, 12:31
For å unngå at det koker bort i den berømte kålen så har jeg tenkt å ringe Stokkøya for å få et pris overslag som jeg legger ut her. Det blir kun en forpostfekting og må ikke forståes dit hen at jeg har bestemt noe, men det er greit å ha noe konkret å forholde seg til.

Ellers så ønsker jeg Bergensgjengen lykke til med den første turen. Som trønder så sitter denne tilståelsen langt inne, men Bergen er faktisk en flott by.

Arne K

jonegil
11-09-2002, 16:32
For å unngå at det koker bort i den berømte kålen så har jeg tenkt å ringe Stokkøya for å få et pris overslag som jeg legger ut her. Det blir kun en forpostfekting og må ikke forståes dit hen at jeg har bestemt noe, men det er greit å ha noe konkret å forholde seg til.

Arne K

Bra Arne! Flott at du gidder.

Selv om jeg ikke er Trønder bor jeg i Trondheim og blir gjerne med til denne Stokkøya.

Beste hilsener
Jon Egil

JET
11-09-2002, 17:40
Kjempefint med gode tiltak for å få folket ut av sofakroken.
Stå på !!!
Har vært på tur med den aktuelle båten tidligere og stort
hyggeligere selskap skal man leite lenge etter.
( subjektivt selvfølgelig ).
mvh.
JET

Diver_DAD
11-09-2002, 18:21
:) men dere trøndere har tross alt noe viktig relatert til byen - ET FOTBALL LAG. ( i motsettning til oss )
La oss ikke blande inn sånt her på sidene !!!!
(jeg mener sånt fotball klin)
;D det er det nok av på tv og radio !!!!!!

Ellers syntes jeg detta med medl. turer høres veldig bra ut ! :D

Diver_DAD
11-09-2002, 21:14
Jeg ser jo nå tydelig at det ikke bare er fordeler med å bo her oppe i Nord Norge ;)

jonegil
05-10-2002, 16:50
Hva er status på Stokkøya Arne?

Jon Egil

Ellers så ønsker jeg Bergensgjengen lykke til med den første turen. Som trønder så sitter denne tilståelsen langt inne, men Bergen er faktisk en flott by.

Arne K

ViLar
08-10-2002, 01:20
Jeg var på Stokkøya i helga! Vi hadde det bra :D, og jeg vil gjerne være med på en tur til!!

Vibece

Pompel
08-10-2002, 07:49
Kommer tilbake til det.... , men har kommet på en detalje... som er fort gjort å glemme, stokkøya tok poenget fort. Det er dype og spennende vrak der ute. Ikke for gud og hvermansen.
Muligens Kvennværet er bedre og de tar ca 1100 per snute for 3 dager med båt.

Arne K

DKD
11-10-2002, 00:44
Muligens Kvennværet er bedre og de tar ca 1100 per snute for 3 dager med båt.
Arne K

Har vert på Stokkøya forrige helg, men kun 2 dykk. Bra lokaler og fasiliteter. Men som det nevnes tidligere, så ligger kanskje noen av vrakene litt dypt. Har også vert endel på Hitra ved Kvennvær og øyene utenfor, og er det en ting som skal sies, så er det at vestsiden av Hitra har dykkermål. Dykkermål med stor D og i alle varianter. Klubben vår har en gammel handelsplass på en øy rett utenfor Grefsnesvågen, så vi er der mye. Jeg må tilføye at dette stede ikke egenr seg for mer enn max 10 personer... Kan bli morsomt med et megatreff på Hitra :D

Pompel
15-10-2002, 17:19
Da har jeg fordøyd en del inntrykk og fått tenkt meg om... ting tar tid.

Synd for Kvennværet, men jeg sitter med en klar følese av at et slikt treff nok blir for stort. Og at han som driver det ikke har nok tyngde, som dykker til å vite hvordan vi egentlig vil ha det.

Jeg vært i telefonisk kontakt med Stokkøya og primusmotor Roar. Han driver dykkesenteret der ut og tente på ideen og har erfaring fra store treff. Han kjenner området bedre enn noen andre og har god fokus på sikker og trivelig dykking.

Undertegnede kjenner området bra og vil våge en påstand om at det er et av de beste i landet. Kapasiteten er det ingen ting å si på... han huser opp til 50 dykkere og fikser det med båter og luft.

Roar har kontakter med spisskompetanse på dykkemedisin og marinbiologi og om vi kommer så vil han få disse utover til foredrag.

Mat må man ha og det kan også ordnes. Alt er et spørsmål om pris.

Vrakene er et moment, vi må som ansvarlige dykkere kunne takle å sile folk på. Vi må jo sørge for dykkeledere om vi realiserer turen.

Så om gruppa reagerer positivt så vil jeg gjerne gå for dette. Tanken er før eller etter fellesferien 2003.

Beklager forsinkelsene, men jeg trengte litt tid å tenke meg om før jeg innvolverte meg i dette. Det blir litt styr... ;)

Arne K.

DKD
15-10-2002, 22:18
Ser frem til et kjempetreff til sommeren. Melder min interesse allerede. Som sagt, så ble det for min del kun 2 dykk sist jeg var der; ser frem til flere.

/DKD

Pompel
16-10-2002, 14:06
Hei der ute....

Jeg trenger strengt tatt feedback, på planene om et stort dykketreff for alle. Er det et luftslott eller bør jeg være forbredt på å ta deler arbeidet?

Til de som måtte lure... jeg har ikke tenkt å bli rik på dette. Moderatorene kan jo gjerne svare hva de synes og folk kan maile meg. E-poste adr. står under nicket.

Arne K.

Diver_DAD
16-10-2002, 16:33
Stå på !!
Detta høres ut som en bra plan !
Det er jo alt for få dykketreff her i landet !
Er det noen sider med noe info om dykking på Stokkøya ??
:) :)

ViLar
16-10-2002, 16:54
[Er det noen sider med noe info om dykking på Stokkøya ??
:) :)

Dykkesenteret har egne web- sider: www.hosnasand.no
;)

Arnt_Marius
16-10-2002, 19:15
Hmm.. På/rundt/omkring stokkøya kan du vel dykke på det meste, alt fra strømdykk, naturdykk(vistnokk et av landets beste), og uhårvelig mange vrak, D/S Lita, M/S Moi og Ostmark / V-5706 også kalt M/S Treff og "Tyskern" som er en tysk vaktbåt! Dette er de vanligste vrakene, som kan dykkes på under alle værforhold, på dybder fra 22-42 meter! Det finnes store mengder andre vrak, men etter hva jeg forstår er dette de vanligste vrakene og dykke på for de som er på "tur" med dykkersport eller gjennom hosnasand, noe jeg da ikke kjenner til, siden jeg selv disponerer klubbens båt, og bor i nærmiljøet! men stokkøya er helt klart en fin plass og dykke, for de fleste! Men man kan jo gjerne ha noen dykk med seg fra før da =)

jonegil
18-10-2002, 12:18
Jeg er med.

Diver_DAD
19-10-2002, 16:58
ER MED JEG OG ! ;D

Pompel
19-10-2002, 22:40
Takker så mye for positiv feedback, så langt er det riktig nok ikke så stort antall, men jeg satser på at mere informasjon vil føre til større interesse. Jeg blir å holde temaet varmt framover.

mvh
Arne K

Ps blir det ikke flere enn ca 10 stykker så kan vi få det til da også. :D

Elmek
20-10-2002, 21:04
Hei!
Hvor ligger stokkøya ???

Det høres ut som et artig treff. ::)

Pompel
20-10-2002, 21:19
Stokkøya ligger ca 12 mil nordvest for Trondheim. Lett tilgjengelig med bru. Dykkesenteret er plasert ved en av de bedre sandstrender i regionen og øya er et supert utgangspunkt for flere typer dykking.

Dykkesport i Trondheim har brukt stedet i mange år til sitt berømelige uke30 treff så folka der ute er dreven på store grupper.

Arne K